W ramach inwestycji powstał budynek obsługi podróżnych wraz z zadaszonym przejściem na perony autobusowe. Na peronach są wiaty przystankowe. Obok parking dla samochodów osobowych na 60 aut. Do budynku doprowadzona będzie ścieżka pieszo-rowerowa od strony ulicy Lubczyńskiej, a przy budynku umiejscowiony będzie zadaszony parking dla rowerów. Teren zostanie oświetlony i objęty monitoringiem. Nic tylko jechać autobusem. Szkopuł w tym, że nie nastąpi to zbyt szybko. Dlaczego?
- W planach mamy przedłużyć linię do nowej pętli. Lecz w pierwszej kolejności muszą być spełnione pewne kryteria: należy dokończyć budowę brakującego łącznika od ulicy Leśnej do ulicy na Os. Kasztanowym - wyjaśnia Hanna Pieczyńska, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - ZDiTM musi zmienić organizację ruchu na ulicach Os. Kasztanowego oraz utworzyć dodatkowy przystanek. Musimy mieć także dodatkowe środki na ten cel czyli wydłużenie linii do nowej pętli. Jaką linię tam przedłużymy i kiedy - to wszystko zależne jest od przyznanych środków na ten cel, a jak wiemy sytuacja finansowa miasta jest trudna.
Jeszcze kilka lat temu pod uwagę był brany następujący wariant: linie zwykłe 77 i 96 oraz pospieszna C od przystanku Załom Kościół miałyby pojechać ul. Lubczyńską aż do centrum przesiadkowego, następnie ulicę Leśną w kierunku osiedla Kasztanowego. Bieg kończyłyby przy ulicy Kablowej.
Dodajmy, że inwestycja została dofinansowana ze środków Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Budowę autobusowego węzła przesiadkowego w Załomiu, prowadzi firma "Elbud" ze Szczecina.
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?