Czapki, rękawiczki, plecaki, telefony, dokumenty, parasole to rzeczy, które najczęściej w chwili roztargnienia, zdarza się nam zostawić w tramwaju czy autobusie. Zdarzają się też bardziej nietypowe zguby jak na przykład pokaźnych rozmiarów namiot, kuchenka mikrofalowa, saksofon, sztuczna szczęka czy młot pneumatyczny.
Nie ma się jednak co martwić, jeżeli dana rzecz znaleziona została przez innego pasażera lub kierowcę pojazdu trafia do miejsca, gdzie czeka na swojego właściciela.
Gdy zorientujemy się, że zostawiliśmy coś w pojeździe komunikacji pierwszą rzeczą którą powinniśmy zrobić jest dokładne
- przeanalizowanie trasy, którą jechaliśmy i spróbować przypomnieć sobie takie szczegóły, jak:
- numer linii,
- godzinę odjazdu czy nazwę przystanku, na którym wsiadaliśmy i wysiadaliśmy.
- Pomocny może być również numer boczny pojazdu.
Następnie należy zadzwonić do biura spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje, w którym uzyskamy wszystkie informacje na temat rzeczy pozostawionych w pojazdach.
Telefoniczna informacja GAiT czynna jest od poniedziałku do piątku, w godz. 10.00 – 14.00, pod nr tel.: (58) 341 32 46 wew. 123.
Znaleziona rzecz trafia najpierw do dyspozytora, następnie do miejsca, gdzie czeka na swojego właściciela. Zguba pozostaje tam przez kilka dni. Wystarczy zadzwonić i podać cechy charakterystyczne zagubionego przedmiotu.
Jeżeli okaże się, że nasza zguba znalazła się, można ją odebrać w budynku przy ul. Wita Stwosza 108 w Gdańsku.
Po upływie kilku dni, wszystkie znalezione i nieodebrane przez pasażerów przedmioty trafiają do Biura Rzeczy Znalezionych Urzędu Miejskiego przy ul. Wyspiańskiego 9a w Gdańsku.
POLECAMY W NASZEMIASTO.PL:
echodnia.eu W czerwcu wybory do Parlamentu Europejskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?