Ta gigantyczna inwestycja obejmuje pogłębienie toru wodnego do 12,5 m, na odcinku ok. 62 km, z równoczesnym jego poszerzeniem do 100 m oraz m.in. przebudowę skarp brzegowych, pogłębienie i poszerzenie obrotnic dla statków, a także budowę dodatkowych konstrukcji hydrotechnicznych, w postaci dwóch sztucznych wysp na Zalewie Szczecińskim, które powstaną z urobku wydobytego podczas prac czerpalnych.
Powstające na Zalewie Szczecińskim nowe wyspy, które staną się jednocześnie polami refulacyjnymi, są zlokalizowane na wysokości, mniej więcej, dwudziestego drugiego i dwudziestego ósmego kilometra toru (ta położona bardziej na południe znajdzie się w granicach administracyjnych gminy Stepnica). Na obydwu wyspach nasadzona zostanie roślinność, by tereny te mogły stać się w przyszłości także miejscem bytowania awifauny i różnorodnych siedlisk przyrodniczych.
Na razie do prac pogłębiarskich na torze wykorzystywane są dwie pogłębiarki, wkrótce skierowane zostaną tam dwie kolejne. Od połowy sierpnia prace są prowadzone pomiędzy 16 a 35 kilometrem toru (Zalew Szczeciński), a później równolegle: od połowy października pomiędzy kilometrem 35 a 44 (wyspa Chełminek – pole refulacyjne Mańków), pod koniec listopada pomiędzy kilometrem 44 – 54 (pole Mańków – Inoujście), a pod koniec grudnia pomiędzy kilometrem 54 - 62 (Inoujście – stocznia Gryfia). Trwają także prace związane ze zmianą systemu zasilania znaków nawigacyjnych i przekładaniem kabli światłowodowych.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?