Efektem tego jest pojawienie się na jednym z budynków przy ul. Szczecińskiej wielkoformatowego ogłoszenia, na którym przeczytać można, że opłata klimatyczna Unii Europejskiej to aż 60% kosztów produkcji energii. Dowiedzieć można się również, że za wysokie ceny za prąd odpowiada polityka klimatyczna UE.
Tego typu billboardy pojawiły się w całym kraju, a za akcją, jak się okazuje, stoi Towarzystwo Gospodarcze Polskie Elektrownie, a tym samym najwięksi krajowi wytwórcy energii: Tauron Wytwarzanie, Enea Wytwarzanie, Enea Połaniec, PGE GiEK oraz PGNiG Termika.
- Polska energetyka zmienia się, ale transformacja energetyczna to proces. Dzisiaj nadal ok. 70 proc. energii elektrycznej wytwarzanej w Polsce pochodzi z konwencjonalnych elektrowni węglowych, które ze względu na Unijną Politykę Klimatyczną kupują uprawnienia do emisji CO2. W ciągu ostatniego roku cena uprawnień do emisji CO2 drastycznie wzrosła. W konsekwencji 60 procent kosztu wytworzenia energii elektrycznej w Polsce to koszty opłaty klimatycznej. Unijna Polityka Klimatyczna jest podstawową przyczyną podwyżek cen prądu. Jeszcze w 2016 roku cena uprawnień wynosiła ok. 6 euro za tonę. Obecnie sięga niemal 90 euro za tonę co oznacza, że w ciągu 5 lat wzrosła 15-krotnie
- czytamy w opisie kampanii.
Kampania Polskich Elektrowni zaplanowana została w terminie od 24 stycznia do 28 lutego 2022 roku i będzie realizowana w Internecie, telewizji, na nośnikach zewnętrznych oraz w prasie.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?