Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szybka kolej Radom - Warszawa. Modernizacja trasy Radom-Czachówek. Umowy podpisane

jp
Krzysztof Pietras ze spółki PKP PLK (z prawej) podpisuje umowę na zaprojektowanie i zbudowanie trasy numer 8 z Radomia do Warki z przedstawicielami firm, które zrealizują inwestycję.
Krzysztof Pietras ze spółki PKP PLK (z prawej) podpisuje umowę na zaprojektowanie i zbudowanie trasy numer 8 z Radomia do Warki z przedstawicielami firm, które zrealizują inwestycję. Jarosław Kwiatkowski
W obecności ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka podpisano dwie umowy dotyczące modernizacji trasy kolejowej z Radomia do Warszawy. Zgodnie z planami, w 2021 roku podróż pociągiem pośpiesznym z Radomia do stolicy będzie trwała 1 godzinę i 15 minut.

Minister Andrzej Adamczyk przypomniał, że według pierwotnych planów modernizacja trasy miała być ukończona w 2012 roku.
- Niestety bezpowrotnie utracono w ubiegłych latach szansę Ziemi Radomskiej. Musieliśmy czekać aż 5 lat od pierwotnej daty zakończenia inwestycji, aby dzisiaj móc poinformować o zawarciu umowy na przygotowanie dokumentacji realizacji tej inwestycji - powiedział Andrzej Adamczyk.

Na dworcu kolejowym PKP w Radomiu podpisano dwie umowy. Jedna dotyczy modernizacji trasy z Czachówka Południowego do Warki, druga przebudowy trasy z Warki do Radomia. Wartość obu umów to 646 milionów złotych.

Efektem dla pasażerów będzie skrócenie czasu przejazdu i komfortowa obsługa na 13 przebudowanych stacjach i przystankach. Spółka PKP PLK zwiększy poziom bezpieczeństwa m.in. na 31 przejazdach kolejowo – drogowych. Sześć nowych wiaduktów dodatkowo usprawni ruch drogowy.

Zakres prac między Warką a Radomiem obejmie między innymi modernizację i budowę drugiego toru, montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz rozjazdów. Na odcinku między Czachówkiem Południowym a Warką wymienione zostaną tory, urządzenia sterowania ruchem i rozjazdy. Cała linia kilkukrotnie zwiększy swoją przepustowość, co oznacza, że będzie przygotowana do obsługi większej liczby pociągów, jadących nawet z prędkością 160 km/h.

Perony na stacjach: Chynów, Warka, Dobieszyn oraz przystankach: Sułkowice, Krężel, Michalczew, Gośniewice, Grabów nad Pilicą, Strzyżyna, Kruszyna, Wola Bierwiecka, Bartodzieje i Lesiów zostaną kompleksowo zmodernizowane. Nowe przystanki Radom Brzustówka (ul. Żółkiewskiego) i Radom Gołębiów (ul. Kozienicka) ułatwią dostęp do kolei. Zbudowany będzie też przystanek Stara Wola. Wszystkie zostaną wyposażone w nowe wiaty, oświetlenie, nagłośnienie, tablice informacyjne oraz ławki. Będą przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych.

W III kwartale 2018 roku rozpocznie się przebudowa 20 kilometrowego odcinka Czachówek Płd. – Warka. W IV kwartale 2018 roku – przebudowa 43 kilometrowej trasy Warka – Radom. Całość prac między Czachówkiem Płd. a Warką zostanie wykonana do IV kwartału 2020 roku, a między Warką a Radomiem do II kwartału 2021 roku.

Prace między Warką a Radomiem wykona konsorcjum w składzie: Swietelsky Rail Polska (lider konsorcjum), Track Tec Construction, SWIETELSKY Baugesellschaft m.b.H., INFRAKOL, LEONHARD WEISS GMBH & CO.KG, "INTOP Warszawa" za 429 mln zł. Odcinek między Czachówkiem Płd. a Warką przebuduje za 217 mln zł konsorcjum w składzie: STRABAG (lider konsorcjum), STRABAG Rail GmbH, STRABAG Rail a.s., STRABAG Általános Építő Kft., ZUE S.A., Budimex S.A. Wartość całej inwestycji na linii kolejowej nr 8 między stacjami Warszawa Okęcie – Radom to łącznie około 1,8 mld zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto