Do zainteresowania się tą propozycją zachęcał wówczas seniorów sam burmistrz Robert Krupowicz, informując, że dzięki korzystaniu z systemu teleopieki w sytuacji wymagającej pomocy wystarczy wcisnąć przycisk na „opasce życia”, by połączyć się telefonicznie z osobą, która będzie w stanie odpowiednio zareagować. Brzmiało to wszystko sensownie, w praktyce jednak nie na wiele się zdało. Wniosek taki jasno wynika z informacji na ten temat, podpisanej przez dyrektora Centrum Usług Społecznych w Goleniowie, Zbigniewa Łukaszewskiego.
- Z uwagi na pojawiające się problemy związane z bieżącym użytkowaniem sprzętu, m.in. słaba jakość głośnika, brak możliwości nawiązywania połączeń z siecią GSM - urządzenia nie czytały karty SIM, brak możliwości konfiguracji urządzeń, niekompatybilna opaska SOS ze stacją bazową, poproszono dostawcę u analizę techniczną. Nasze dotychczasowe doświadczenia związane z funkcjonowaniem sprzętu oraz zapisy opinii technicznej wpłynęły na podjęcie decyzji o zaprzestaniu użyczania sprzętu w ramach usługi Teleopieka. Obecnie w użyczeniu pozostaje 6 urządzeń. Wszyscy użytkownicy zostali poinformowani pisemnie, że sprzęt nie jest objęty serwisem gwarancyjnym, tym samym CUS me jest w stanie zagwarantować prawidłowości jego funkcjonowania
- napisano.
Na tym, być może, temat się nie zamknie. Zapowiedziano bowiem, że w ramach Programu Usług Społecznych CUS powinien ponownie uruchomić usługę w odpowiednim standardzie jakościowym.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?