W ramach projektu zakupiono szklarnię poliwęglanową oraz rozsadę, narzędzia i pomoce ogrodnicze, niezbędne do stworzenia sprawnie funkcjonującej przyszkolnej szklarni, w której uczniowie szkoły mogą sami sadzić i dbać o rośliny. Ktoś dociekliwy może spytać, po co uczyć wiejskie dzieci ogrodnictwa? W swoim zamyśle, projekt nakierunkowany był głównie na uczniów szkoły mieszkających w blokach komunalnych w miejscowości Łąka, którzy na co dzień nie mają dostępu do przydomowego ogrodu. Jednak dzięki uniwersalnemu charakterowi „Project GreenHouse,” z dobrodziejstw przyszkolnej szklarni mogą teraz przez lata korzystać wszyscy uczniowie szkoły w trakcie zajęć z np.: przyrody, biologii, czy spotkań Koła Ekologicznego.
Zanim dojechała do nas szklarnia, niezbędne narzędzia i pomoce ogrodnicze, jeszcze w trakcie ferii zimowych, dyrektor Siemiątkowska przeprowadziła dla uczniów szkoły serię darmowych zajęć z języka angielskiego, w trakcie których dzieciaki uczyły się angielskiego w ogrodnictwie. Jednak zajęcia te dalekie były od typowego wyobrażenia przeciętnego Kowalskiego o nauczaniu języka. W SP w Racimierzu, nauczyciele stawiają na używanie nowoczesnych metod nauczania i tak też było w tym przypadku. Praca na zajęciach polegała na wykorzystaniu design thinking, metodzie projektu i wykorzystaniu dobrodziejstw neurolingwistyki w nauczaniu.
Celem zajęć językowych było, by dzieci wyniosły z nich jak najwięcej komunikatywnego j. angielskiego i przy okazji świetnie się bawiły. Dlatego też, w trakcie językowych spotkań w ramach „Project GreenHouse”, dzieciaki zaplanowały rozkład przyszkolnego ogrodu, samej rozsady w szklarni, przeliczyły liczbę niezbędnej ilości warzyw, owoców i kwiatów jakie chciałyby posadzić, zrobiły projekty z sadzeniem fasoli na oknach (metoda woreczkowa i słoikowa), eksperymentowały z sadzeniem ziemniaka w pudełku po butach oraz stworzyły zaczątek własnej domowej rozsady poprzez zajęcia z sadzenia nasionek i dbania o nie, czy przydomowej hodowli dżdżownic i nauce o kompostowaniu. To wszystko zrobiły w j.angielskim.
Dzięki projektowi Akademii Talentów ENEA, SP w Racimierzu nie tylko zyskała przyszkolną szklarnię i peryferia ogrodnicze, dzięki czemu zapewniła długofalowy, nastawiony na naukę hodowli warzyw i owoców oraz umiejętne tworzenie „parapetowych ogródków,” rozwój swoich uczniów, ale także wspomogła swoich podopiecznych w nauce współpracy w języku obcym. Zważywszy na fakt, że SP w Racimierzu jest średniej wielkości szkołą wiejską, dzięki zdobyciu grantu od Akademii Talentów ENEA, szkoła otrzymała dodatkową możliwość na wyrównanie szans edukacyjnych dzieci z tej części Gminy Stepnica.
Uwaga na Instagram - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?